جمله های ارزشمند

جمله های ارزشمند
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

خلیفه

شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ب.ظ

خلیفه ای در زمان خلافت خود شبها در میان کوچه ها می گردید و به احوال مردم رسیدگی می کرد. یک شب از خانه ای صدای آوازی شنید ؛ از دیوار بالا رفت ، دید مردی نشسته در حال خوردن شراب آواز می خواند. گفت : ای دشمن خدا ، خیال می کنی که خداوند اعمال و رفتار تو را نمی بیند؟

مرد گفت: ای خلیفه اگر من مرتکب یک گناه شده ام ، تو سه گناه مرتکب شده ای؛ یکی این که به جای در از دیوار منزل من بدون اجازه داخل شده ای ، دوم اینکه حدا فرموده است وقتی که وارد خانه ای شدید  سلام کنید و تو سلام نکردی ، سوم اینکه خداوند گفته است در احوال دیگران تجسس نکنید و تو امروز کردی.

سرانجام خلیفه گفت : من حاضرم تو را ببخشم ، تو در حق من چه کار خواهی کرد ؟

آن مرد گفت : من هم قول می دهم دیگر مرتکب معصیت نشوم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی